söndag 26 maj 2013

Veckans Jerka

Veckans fråga från Annikas litteratur- och kulturblogg är ..

Brukar du läsa om böcker? 

Ja, men väldigt sällan. Det måste gå minst några år sedan jag läste boken sist. Böcker jag kan läsa flera gånger är t.ex Terry Pratchetts böcker om Skivvärlden. De är både humoristiska och lätta att läsa. Mina favoriter är de som handlar om Vimes som basar för stadsvakten.

En bok-serie som jag faktiskt funderar på att läsa om är Robert Jordans serie Sagan om Drakens Återkomst som finns i en massa volymer, tyvärr dog han innan serien skrivits klart men nu är det en annan författare som avslutar berättelsen. Min tanke är att vänta tills strax innan sista boken  kommer ut och då sträckläsa hela serien utan avbrott. Vet inte om jag kommer orka men det är som en fix idé jag har.

1 kommentar:

  1. Terry Pratchett har jag inte läst något alls av, men jag försöker hitta de där böckerna om Skivvärlden :)

    SvaraRadera