tisdag 28 maj 2013

Topp Tio Tisdag: Böcker jag önskar jag aldrig läst

Denna veckas topp tio tisdag handlar om böcker jag önskar att jag aldrig läst:

  

1. Dexter in the dark - Tredje boken i serien om Dexter höll på att förstöra allt när författaren försöker förklara Dexters mörka passagerare som en avkomma efter ett mörkt gudomligt väsen. Läs gärna de övriga böckerna men hoppa över denna!

2. Halblod - Kunde ha varit spännande men är så ologisk att det inte är sant. De är på flykt men tar flera veckor på sig att färdas genom Sverige och trots att de har fiender hack i häl, väljer de att vila ut sig några dagar i en stuga. Huvudpersonen har menstruation i mer än halva boken.

 

3. Nattens begär - Läste den för att jag fick den av min son i present men det var det sliskigaste jag läst. Inte att rekommendera.

4-9. Furst Nids förbannelse - Alla 6 böckerna, jag förstår fortfarande inte att jag läste skiten. I de första tre böckerna reser Thomas den klentrogne genom en slags portal till ett magiskt land där han våldtar första bästa kvinna och sedan kämpar mot furst Nid. I de tre böckerna som följer har det gått en tid innan han åter dras till det magiska landet där han träffar och reser tillsammans med dottern till kvinnan han våldtog i första boken.



10. Kärt barn - Ärligt talat klarade jag inte ens av att läsa klart den här boken. Den är så dåligt skriven att jag tappade lusten totalt. Ändå var jag ganska pepp innan då handlingen verkade väldigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar